Методична скарбничка

УРОК МАТЕМАТИКИ, ІЗ ЕЛЕМЕНТАМИ ПЕДАГОГІЧНОЇ СПАДЩИНИ О.М.АСТРЯБА


6 клас.

Тема уроку: Куля. Круг. Коло.

Мета уроку:
  • навчальна – сформувати уявлення про кулю, круг, коло та їх елементи; домогтися засвоєння залежності між радіусом і діаметром кола, сформувати вміння зображати коло за допомогою циркуля; поглибити знання учнів про математиків Полтавщини.
  • розвивальна – розвивати логічне мислення, інтелектуальні здібності учнів та інтуїцію; активізувати пізнавальну діяльність учнів; формувати вміння грамотно формулювати власні думки.
  • виховна – виховувати акуратність під час побудови малюнків, інтерес до вивчення математики; формувати почуття любові до рідного краю та гордості за свою Батьківщину.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Обладнання: на партах креслярські інструменти з резервного фонду кабінету математики, аркуш кольорового картону, ножиці, дві кульки з пластиліну(діаметром 2 см і 3 см), спиці в’язальні, канцелярський ніж, кольорові олівці, по 1 фломастеру.


Хід уроку.



Перші наші вчителі — наші ноги, руки, очі. Замінити все це книжками — не означає навчати нас мислити. Це означає навчати нас користуватися чужим розумом, багато чому вірити і нічого не знати із власного досвіду.

Руссо

             I. Організаційний етап
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу та нагадує – малюнки в зошиті виконуються олівцем, використовуючи відповідні креслярські інструменти.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
З метою перевірити якість виконання домашнього завдання вчитель збирає зошити учнів.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку
Учням пропонується назвати предмети, що мають форму кола, круга. 
- Хто може висловити припущення чим відрізняється коло від круга?(Вислуховуються думки учнів)
- Вчені якої науки вивчають геометричні фігури, зокрема коло?(Вчені- математики)
- Як ви думаєте чи хто небудь з відомих вчених математиків народився на Полтавщині? (Якщо так, то назвати прізвище)
Наша Полтавщина славиться не одним відомим ім’ям в галузі математики. Це такі вчені-математики: Остроградський Михайло Васильович, Митропольський Юрій Олексійович, Тумаркін Лев Абрамович, Івахненко Олексій Григорович та Астряб Олександр Матвійович.
Сьогодні на уроці ми з вами будемо знайомитись з такими геометричними фігурами як куля, круг та коло так як цього навчав Астряб Олександр Матвійович у І половині ХХ ст...

_________________________________________________________________________________________
МАСЛЯНА, ВОРОТИСЯ! ДО ВЕЛИКОДНЯ ПРОСТЯГНИСЯ...

6 клас.
Тема: Додатні і від'ємні числа.                       
Мета:
  • навчальна – вдосконалити навички розвязування вправ на всі дії з раціональними числами, повторити властивість модуля; поглибити знання учнів з історії виникнення від'ємних чисел та щодо святкування свята Масляної.
  • розвивальна – розвивати логічне мислення, інтелектуальні здібності учнів та інтуїцію; активізувати пізнавальну діяльність; формувати вміння грамотно формулювати власні думки.
  • виховна – формувати в учнів бажання більше дізнатися про народні  традиції, український фольклор; виховувати інтерес до математики, повагу і шану до рідної землі.
Обладнання: 6 учнівських комп'ютерів, 1 комп’ютер вчителя, проектор, презентації до уроку, український алфавіт, малюнки учнів на тему «Масляна» та «Весна», мікрофон, портрет Софії Ковалевської, девіз «Працюй, думай, відгадуй».
Тип уроку: комбінований урок, урок-екскурсія в минуле.

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
1) Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.
2) Перевірка відсутніх учнів.
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.
Сьогодні у нас буде дуже цікавий урок. Цікавий багато чим:
- до нас у гості завітає великий математик, жінка математик;
- ми з вами будемо відгадувати назви днів тижня Масляної;
- хто не знає що це за свято таке – Масляна, дізнається після сьогоднішнього уроку.
Наш урок об'єднає тема: "Додатні і від'ємні числа". І сьогодні ми працюватимемо під девізом – "Працюй, думай, відгадуй". Тож почнемо…

_________________________________________________________________________________________
«ПРЕДМЕТ МАТЕМАТИКИ Є НАСТІЛЬКИ СЕРЙОЗНИМ, ЩО КОРИСНО НЕ ВТРАЧАТИ ВИПАДКУ ЗРОБИТИ ЙОГО ЦІКАВІШИМ...»

Клас 5.
Тема уроку: Розв’язування задач на відсотки.
Мета уроку:
  • дидактична: формувати навички розв’язування задач на відсотки, розвивати в учнів усну і письмову культуру мовлення, логічне мислення, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності, виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення;
  • розвивальна: розвивати цікавість учнів до математики, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь, до забезпечення переносу знань і способів дій у нові умови;
  • виховна: виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

Тип уроку: формування практичних умінь та навичок.
Обладнання: таблиця «Відсотки», завдання для групової роботи, зразки банківських платівок, квитанцій, рекламні буклети, презентація до уроку.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
1). Привітання учнів.
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен із вас вже постарався
До уроку приготувався
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
2). Відмітити відсутніх.
3). Наш урок сьогодні пройде під таким девізом: «Предмет математики є настільки серйозним, що корисно не втрачати випадку зробити його цікавішим»(Блез Паскаль). Я зроблю його для вас цікавим, а ви повинні бути уважними, серйозними і активно демонструвати свої знання та вміння.
А зараз оберіть собі фігурку, яка вам більш до вподоби...
_________________________________________________________________________________________

«ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ДЕСЯТКОВИХ ДРОБІВ
»
Клас 5.
Тема уроку: Додавання і віднімання десяткових дробів.
Мета уроку:
  • дидактична: удосконалити вміння додавання і віднімання десяткових дробів; сформувати вміння розв'язувати задачі, що передбачають додавання і віднімання десяткових дробів;
  • розвивальна: формувати вміння логічно мислити;
  • виховна: виховувати допитливість, уважність, відповідальність.
Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.
Обладнання: картки-підказки, картки з завданням підвищеної складності.
Підручник: А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір, "Математика, 5".

Хід уроку
І. Організаційний момент.
1). Привітати учнів.
2). Відмітити відсутніх.
3). Перевірити готовність учнів.
4). Налаштувати їх  на роботу.


ІІ. Перевірка домашньої роботи.
Перевіряється рівень засвоєння матеріалу попереднього уроку шляхом написання самостійної роботи. Після її написання проводиться перевірка, корекція знань. Найзручніший для цього спосіб - самоперевірка за готовими розв'язаннями.
Самостійна робота


Учням, які потребують додаткової педагогічної уваги, пропонуються картки-підказки:

ІІІ. Формування мети і завдань уроку.
- Наведіть, будь-ласка, приклад текстової задач, для розв'язування якої потрібно вміти виконувати додавання і віднімання десяткових дробів(у разі труднощів можна розглянути задачу з відповідного параграфа підручника). Після обговорення задачі, і врахувавши результати самостійної роботи, можна прийти до висновку, що завдання уроку - удосконалити вміння виконувати додавання і віднімання десяткових дробів.

ІV. Актуалізація опорних знань.
- Знайдіть число, яке більше за:
а) 12,3 на 5; б) 6,4 на 2,3; в) 10 на 2,7; г) 3,6 на 6,4.
Знайдіть число, яке менше за:
а) 10,6 на 3,4; б) 17,4 на 6; в) 9 на 1,8.
- Маса одного  яблука дорівнює 100 г, а другого - на 5 г менша, ніж першого. Чому дорівнює маса обох яблук разом?
- Власна швидкість катера дорівнює 18 км/год, а швидкість течії річки - 2 км/год. Знайдіть швидкість катера за течією і проти течії річки.

V. Удосконалення вмінь і навичок.
Пропонуються задачі середнього рівня, оскільки необхідно вдосконалити вміння учнів виконувати додавання і віднімання десяткових дробів(задачі з громіздкою умовою недоречні). 
Вправи, рекомендовані для виконання в класі: №874,876, 878, 880, 883, 893.
Для учнів високого рівня знань, після того як вони виконали дані завдання, пропонуються індивідуальні завдання підвищеної складності:

VІ. Підсумки уроку.
Заповніть порожні місця в таблиці.

Учні середнього рівня знань заповнюють самостійно 1, 2 і 3 рядки. Учні високого рівня знань - 3, 4 і 5 рядки. Взаємоперевірка здійснюється за допомогою готових розв'язків. Учителем виконується аналіз помилок.


VІІ. Домашнє завдання.
Повторити п.33.
Виконати:

Середній рівень
Високий рівень
№877, 882, 894(1-3)
№881, 888, 894(4-6)

Немає коментарів:

Дописати коментар